Tweede wereldoorlog-project afsluiting

Maandag 12 oktober is na schooltijd onze tijdlijn van de tweede wereldoorlog af. Na weken van onderzoek doen, onderwerpen beschrijven en plaatjes zoeken, is het project klaar. Wij zouden het leuk vinden als er ouders langskomen om deze dan te bekijken. U bent welkom vanaf 13.45 uur in onze klas. De leerlingen presenteren hun eigen stukjes tekst en leggen hierover uit.

Wat reacties uit de klas over het project:
Groep 8 leerling: “Mijn groepje heeft het onderwerp 1941-1943, met onder andere Pearl Harbor en bezette landen. Ik vind het heel leuk en zou zo een project vaker willen doen”.
Groep 7 leerling: “Het gaat goed met het onderzoek naar Adolf Hitler. Tot nu toe hebben wij veel dingen beschreven zoals; zijn biografie, NSDAP en NSB”.
Groep 8 leerling: “Ik vind het leuk dat we dit project in de klas hebben. Wij hebben gewerkt met Ipads wat ook erg leuk is. Ik heb veel geleerd over het onderwerp D-day. Mijn groepje heeft onderzoek gedaan naar D-day, dolle dinsdag en operatie Walküre”.

Hieronder een kleine impressie van de tijdlijn, zoals te zien is; er is nog veel te plakken en knippen. De teksten zijn bijna af!
kleine impressie tijdlijn 1kleine impressie tijdlijn 2