De volgende activiteiten doen we standaard elk thema. Hieronder kunt u lezen welke doelen bij die activiteiten horen.
De boekenkring
– Beleeft zichtbaar plezier aan voorlezen, boeken en rijmpjes.
– Weet dat een boek wordt gelezen van voor naar achter, een bladzijde van boven naar beneden en een zin van links naar rechts.
Het spel in de huis- en themahoek
– Gebruikt een nieuw geleerd woord in een andere situatie.
– Meelezen, benoemen en beschrijven wat er op de illustraties te zien is.
Het kringgesprek
– Vertelt uitvoerig en samenhangend over wat hij/zij gedaan of meegemaakt heeft.
– Laat zien dat hij/zij naar een ander luistert en geeft gepaste feedback, bijvoorbeeld door te knikken of te antwoorden.
– Stelt vragen en gebruikt vraagzinnen om ergens meer over te weten te komen: hoeveel, waarmee, welke, wanneer, etc. (bijvoorbeeld bij het bedenken van de leervragen bij het thema).
Specifiek voor dit thema:
– Kan zijn/haar mening verwoorden, onder andere door het gebruik van ‘ik-vind’ -zinnen.