16 december 2020: 16 december-18 januari lockdown

Vanaf woensdag 16 december gaan alle scholen dicht. Voorlopig tot 18 januari 2021 in verband met de Covid pandemie.

Voor aankomende woensdag, donderdag en vrijdag krijgt u via Parro ( morgenmiddag) een aantal tips voor de komende dagen en links voor activiteiten voor deze drie dagen.

Vanaf groep 3 gaan er werkboekjes mee met werkbladen ( naar aanleiding van de recente lesstof) die uw kind moet maken deze drie dagen.

Op vrijdag gaan we online nog een kerstbrunch vanuit huis doen ( of wat er mogelijk is).

De kerstbrunch van school, die voor donderdag stond gepland, wordt ingehaald in de vorm van een nieuwjaarsbruch of “ welkom terug” ontbijt. In ieder geval houden de kinderen die tegoed!

De komende dagen zullen dus in het teken van herhaling en oefenen staan van de aangeboden leerstof en leuke andere activiteiten. Ook het oefenen op Oefenweb en Nieuwsbegrip is een vast onderdeel.

Voor wat betreft de noodopvang voor ouders met  beiden een cruciaal beroep is op dit moment nog niet duidelijk wat er mogelijk is voor de komende drie dagen. Vooralsnog moet u zich melden bij uw kinderopvang organisatie. We verwachten dat dit vanaf 4 januari goed is geregeld.

Op 4 januari gaan we het reguliere lesprogramma en het werken met een nieuw thema met veel online lessen en opdrachten aanbieden.

Dit gaan we de komende dagen voorbereiden zodat we zo volwaardig mogelijk onderwijs kunnen geven vanaf 4 januari.

Via Parro gaan de leerkrachten u dan dagelijks informeren.

Op 4 januari verwachten we vanaf groep 3 de kinderen in kleine shifts op school voor het ophalen van hun werkboekjes  en ander materiaal en voor de uitleen van devices voor gezinnen die echt niets hebben op dit gebied. U krijgt van uw leerkracht te horen hoe laat uw kind even naar school kan komen.

De portfolio gesprekken worden voorlopig twee weken verschoven. De nieuwe data zijn 26 en 28 januari.

We zullen er nogmaals de schouders onder moeten zetten.

Het is ons samen met uw goede inzet thuis de eerste keer ook gelukt!

We kunnen dit alleen samen weer doen slagen!

We rekenen dus weer op uw inzet en medewerking.

En vanzelfsprekend houden we u op de hoogte als er nieuws te melden valt.

Heel veel sterkte de komende periode!

Paula Hoonhout

Directeur Wereldwijs