25 mei 2021: Textielrace start

De Textiel Race van 24 mei t/m 17 juni

Leuk en leerzaam inzamelen van oude kleding en textiel!

Iedereen kent het wel, je hebt nog oude kleding of kapotte textiel liggen. Bijvoorbeeld een hoeslaken met gaten of een spijkerbroek die niet meer past. Toch schiet het er iedere keer weer bij in om dit weg te brengen naar de kringloopwinkel of kledingcontainer.

De Textiel Race is een wedstrijd tussen scholen in een regio om zoveel mogelijk oude kleding en textiel bij mensen uit de buurt op te halen. Tijdens een Textiel Race kunnen buurtbewoners hun oude en kapotte textiel aanmelden op deze website. Scholieren en buurtbewoners maken dan een afspraak om het textiel thuis op te laten halen. De school scoort hier punten mee die op deze site worden bijgehouden. Na vier weken wordt de winnaar bekend die een toffe schoolreis wint. Zo maakt de Textiel Race het inzamelen van oude kleding en textiel leuk, leerzaam en gemakkelijk!

Meer info volgt na de meivakantie