26 november 2014: Workshop: schrijven over geld. Meedoen met het prentenboek!

In deze periode zijn de bovenbouwleerlingen bezig met het thema geld. Zij gaan onder ander geldexamen doen en onder begeleiding van stichting Taalvorming een prentenboek schrijven. Hiervoor hebben wij subsidie gekregen. Dit boek wordt echt uitgegeven en kunt u straks lenen in de bibliotheek. Het is ook de bedoeling dat ouders gaan meeschrijven! De twee bijeenkomsten hiervoor zijn op 12 november, 21 november en 26 november.

Plaatst: ouderkamer

Docent: Lucie Visch

Beste ouders en verzorgers,

De bovenbouwgroepen gaan een prentenboek maken over het thema geld.

In dat boek komen teksten en tekeningen van de kinderen. Het boek past in de serie Amsterdamse Prentenboeken van stichting Taalvorming.

Waarom een boek over geld?

De school vindt het belangrijk dat kinderen zicht krijgen op wat dingen kosten en hoe je met geld kunt omgaan. Steeds vaker komen kinderen en jongeren in financiële  problemen doordat ze niet geleerd hebben goed met geld om te gaan.

De school vindt het ook belangrijk dat de kinderen meer begrip krijgen voor elkaar. Veel dingen zijn voor kinderen uit arme gezinnen niet vanzelfsprekend.

Voor ouders is het vaak moeilijk om nee te moeten zeggen tegen hun kind, als het ergens om vraagt.

We organiseren daarom drie thema ochtenden voor alle ouders van de school.

• Woensdag 12 november komt Lucie Visch van stichting Taalvorming met u werken over het thema geld. Het gaat vooral over de vraag:

Hoe leg je aan je kinderen uit dat er ergens geen geld voor is?

We wisselen ervaringen uit over hoe onze ouders dat vroeger deden en hoe wij dat nu zelf doen als ouder.

• Op vrijdag 21 november praat onze ouderconsulent Fadoua met u over de vraag:

Hoe kun je met weinig geld toch leuke dingen doen met je kind?

• Op woensdag 26 november komen een paar kinderen uit groep 6, 6-7, 7 en 8 op bezoek. Samen met hen bedenkt u adviezen voor omgaan met weinig geld. Die adviezen komen in een apart boekje, samen met de tips die u samen met Fadoua bedenkt op 21 november. De ouders die op de thema ochtenden aanwezig waren krijgen zo’n boekje.

Alle thema ochtenden zijn van 9-10 uur.

U bent van harte welkom.

Met vriendelijke groet,

Fadoua Zaitar en Lucie Visch