11 maart 2015: Koffie-uurtje andere schooltijden

De CAO van leerkrachten is flink veranderd. Als ouder zult u daar niet heel veel van merken, want leerkrachten blijven natuurlijk les geven, zich voorbereiden, vergaderen en overleggen, schoolreisjes regelen, nakijken, enz.

Een verandering zit bv in het feit dat leerkrachten niet meer alle vakanties van de leerlingen vrij zullen zijn. Gedurende een aantal dagen dat leerlingen wel vrij zijn komt er voor leerkrachten gelegenheid om allerlei werkzaamheden voor te bereiden.

Om de werkdruk beter aan te kunnen en echt naar een 40-urige werkweek te kunnen gaan ( nu werken we ruim 43 uur per week) heeft het team overlegd hoe dat het beste kan.

De afgelopen studiedag op 20 februari hebben de teams van Bijlmerdrie en Wereldwijs aangegeven een groot voorstander te zijn van vijf gelijke dagen met een continurooster (de overblijf verzorgen wij dan zelf!). De lestijden zullen dan van 8.30 tot 14.00 zijn op alle dagen (dus ook op woensdag) met een half uur pauze voor de kinderen.

Ook basisschool Samenspel, onze brede schoolpartner, heeft aangegeven dit te willen gaan doen.

Wij willen heel graag met ouders om de tafel gaan zitten om te horen wat u hiervan vindt, welke kansen en moeilijkheden u ziet. Daarom willen we twee koffieochtenden organiseren om met u in gesprek te gaan.

Komt u mee praten?

Woensdag 11 maart in de TEAMkamer vanaf 8.30-9.30