Doelen taal thema Dieren mei-juni 2018
Leesvaardigheid:
– De leerlingen weten dat ze vragen kunnen beantwoorden door te lezen en daarover na te denken
– De leerlingen kunnen hun voorkennis activeren bij verhalen en teksten
– De leerlingen kunnen informatie afleiden uit een tekst en verbinden aan wat ze al weten
– De leerlingen kunnen het eerste en laatste woord benoemen na het horen van een reeks.
– De leerlingen weten het verschil tussen een cijfer, een letter en een woord.
– De leerlingen weten dat ze vragen kunnen beantwoorden door te lezen en daarover na te denken
– De leerlingen kunnen hun voorkennis activeren bij verhalen en teksten
– De leerlingen kunnen informatie afleiden uit een tekst en verbinden aan wat ze al weten
– De leerlingen kunnen het eerste en laatste woord benoemen na het horen van een reeks.
– De leerlingen weten het verschil tussen een cijfer, een letter en een woord.
Schrijfvaardigheid:
– Leerlingen geven hun tekst een passende titel
– Leerlingen variëren in tekstsoort of genre afhankelijk van hun schrijfdoel en voor wie geschreven wordt
Mondelinge taalvaardigheid:
– Leerlingen gebruiken complexe taalfuncties (redeneren, vergelijken, concluderen)
– Leerlingen snappen dat je verschillende spreek- en luisterdoelen kunt hebben