Taaldoelen:
Leesvaardigheid:
– De leerlingen kunnen aan de hand van illustraties, titels en de achterflap van het boek, de inhoud van het boek al enigszins voorspellen
– Leerlingen kunnen een voorgelezen of samen gelezen verhaal navertellen, met of zonder steun van illustraties
– De leerlingen kunnen aan de hand van illustraties, titels en de achterflap van het boek, de inhoud van het boek al enigszins voorspellen
– Leerlingen kunnen een voorgelezen of samen gelezen verhaal navertellen, met of zonder steun van illustraties
Schrijfvaardigheid:
– Leerlingen zien zichzelf als auteurs en hebben ideeën om te schrijven
– Leerlingen weten dat schrijven of notities maken helpt bij het onthouden van nieuwe informatie
– Leerlingen zien zichzelf als auteurs en hebben ideeën om te schrijven
– Leerlingen weten dat schrijven of notities maken helpt bij het onthouden van nieuwe informatie
– Leerlingen noteren hun ideeën, bijvoorbeeld in een tekening, woordveld of lijstje
Mondelinge taalvaardigheid:
– Leerlingen kunnen in gesprekken persoonlijke verhalen vertellen en genieten daarvan
– Leerlingen kunnen hun mening geven en juist verwoorden
– Leerlingen kunnen voorspellingen doen en deze al pratend/luisterend bijstellen
– Leerlingen kunnen in gesprekken persoonlijke verhalen vertellen en genieten daarvan
– Leerlingen kunnen hun mening geven en juist verwoorden
– Leerlingen kunnen voorspellingen doen en deze al pratend/luisterend bijstellen